HÚSOS 2003. XI.évfolyam 3.szám
IPARÁGI
TÜKÖR

Hűségprogram a Picknél

Minőség és tradíció

Évtizedek óta számtalan díj és elismerés bizonyítja, hogy a PICK márkanév egyedülálló a magyar élelmiszeriparban, aminek csak egyik példája, hogy 2000-ben a PICK kiérdemelte a legmegbecsültebb magyar márka kitüntető címet (Young&Rubicam márkerő-értékelő kutatás 2000.). Ez a kivételes elismerés elsősorban az évtizedek óta tartó következetes, minőségközpontú tevékenység, a szaktudás, a tapasztalat és a kiváló minőség jól megérdemelt eredménye. Minőség és tradíció - vásárlóink ezt keresik és találják meg minden falat PICK termékben, ezzel magyarázható, hogy hűségük a PICK márkához évtizedek óta töretlen. Nem titok, hogy a PICK SZEGED Rt. régóta törekszik arra, hogy megismerje és szoros kapcsolatot alakítson ki leghűségesebb vásárlóival. Az előző évi PICK promóciókban résztvevő fogyasztókat (118.000 fő) adatbázisba gyűjtöttük és törzsvásárlókként kivételes lehetőségekben részesítjük őket. Ennek apropóján tavaly év végén kizárólag számukra fogyasztói promóciót szerveztünk, valamint folyamatos direkt mail programokon keresztül tájékoztatjuk őket legújabb akcióinkról, termékeinkről is.

Ezen elképzelésünk továbbgondolása, hogy a PICK SZEGED Rt. 2003. júniustól számtalan értékes ajándékkal jutalmazza hűséges vásárlóit, útnak indítva a PICK Hűségprogramot. A programban minden vásárló részt vehet, aki a minőségi PICK termékeket választja. Az önkiszolgáló pultba kerülő termékek csomagolásán 15, 25, 35 és 45 pontot érő matricákat helyeztünk el, ezeket össze kell gyűjteni és be kell küldeni a megadott címre. A PICK finomságairól összegyűjtött pontok együttműködő partnereink, a Tefal, a Moulinex és a Brendon Babaáruházak termékeire válthatók be.

Más oldalról megközelítve a témát, elmondható, hogy a húsipar vezető piaci szereplőjeként a PICK SZEGED Rt. a kommunikációjában is törekszik az élen járni. A hagyományos kommunikációs eszközök széles palettája mellett a CRM (Consumer Relationship Marketing) területén igyekszünk újabb lehetőségeket kiaknázni, amelynek csak közvetett célja az eladásösztönzés.

A Hűségprogram másik célja, hogy a fogyasztókat hosszú távon értékes ajándékokkal ösztönözzük arra, hogy minél több PICK terméket fogyasszanak a kitűzött ajándék reményében és folyamatosan figyelemmel kövessék új termékeinket, akcióinkat. A Hűségprogram alapjául a BTL eszközei szolgálnak elsősorban, azonban az ATL körébe tartozó hagyományos médiumokat is felhasználtuk. Első lépésben a már meglévő címlista szereplői kaptak tájékoztatást a programról DM levél formájában. Az ismert célcsoport mellett a többi fogyasztóval a felhasznált kommunikációs eszközök ismertetik a program lényegét, mechanizmusát és a beváltható ajándékokat. A program fogadtatását, ösztönző erejét a félévente kiküldésre kerülő kérdőívek segítségével értékeljük.

Június és július hónapban országos óriásplakát kampány hirdeti a programot, emellett a fogyasztói és a szakmai sajtóban is terveztünk megjelenéseket. A választható ajándékokról és a játék hivatalos szabályairól szórólapon és a www.pick.hu honlapon találhatnak az érdeklődők információkat. A weboldalon a játékleírás és az ajándékkatalógus mellett a játékosok megtudhatják aktuális pontszámaikat is. Külön erre a célra hoztunk létre egy információs vonalat, melyen élő operátor segíti az eligazodást a programmal kapcsolatosan. Kereskedőink tájékoztatására sales foldert küldtünk, hiszen a program beindulása közvetetten az ő érdekeiket is szolgálja.

Egyes vásárlói csoportok szerepe

Legjobb vásárlók megtartása
Passzív vásárlók aktivizálása Visszaeső vásárlók visszakapcsolása
Lehetséges vásárlók szerzése Márkaelhagyók visszakapcsolása
 
FOLYTONOSSÁG PROFIT TANULÁS
NÖVEKEDÉS REAKTIVIZÁLÁS
(x)