Kométa’99 Kft.
Üstökös Kaposvárott
A Kaposvári Húsüzem többségi tulajdonát birtokló olasz Pini család üzletrészét a
korábban kisebbségben lévő Pedranzini család vette meg az elmúlt évben. Bizonyos
jelekből arra lehet következtetni, hogy a váltás nem volt könnyű az olasz
üzletemberek
között. Annyi persze magyar észjárással is fölfogható, hogy a vezetői pozícióba
jutott
család nem akarja tovább az előző tulajdonos családi nevén futtatni a céget. Így
elkerülhetetlen volt a cég nevének - bizonyos mértékben arculatának -
megváltoztatása, amelyet Giacomo Pedranzini és Kovács László vezérigazgató
nagyvonalúan (a kormány Andrássy úti vendégházában) szervezett sajtótájékoztatón
jelentett be Budapesten.
A fiatal olasz üzletember mindenek előtt kijelentette: családja hosszú távra
tervez, nem
pénzügyi befektetésnek szánták a húsüzem megvételét. Az új nevet - Kométa -
pályázat útján választották ki, magyarul üstököst jelent. Kötődni szeretnének
ehhez a
természeti jelenséghez.
Pedranzini úr fontosnak tartotta, hogy a sajtót megnyerje elképzelései
megvalósításához. Elmondása szerint azért fektették be pénzüket a magyar
húsiparba,
mert az országnak kedvező a földrajzi helyzete (keleti piacok), jó a klíma
(állattenyésztés) és a szűkös belső piac miatt erősen exportorientált. A magyar
húsipar
külpiaci tradíciói biztosíthatják a sikert. A magyar termékeket értékelik
Nyugaton -
mondta -, az ország pedig készül az EU csatlakozásra. Reményét fejezte ki, hogy
a
magyar politikusok kezelni tudják a csatlakozási folyamatot, mivel „nem kell
túlságosan sietni, fő a felkészültség". Úgy ítélte meg, hogy az
élelmiszeriparban
nagyon fontos lesz az egész gyártási ciklus ellenőrzése, a termelőtől a
fogyasztó
asztaláig. Mint olasz, szereti a jó konyhát, a jó ételeket - emlékeztette a
tájékoztatón
megjelent szakírókat a cégtulajdonos - ezen a téren találkozik a véleménye a
magyar
fogyasztókkal.
A Húsos kérdésére válaszolva Pedranzini úr kijelentette: az elmúlt hat évben,
amióta az
olasz befektetők Kaposváron működnek, mindig jó volt a kapcsolat a
szakszervezettel.
A tavalyi tulajdonosi változás óta a foglalkoztatottak létszáma lényegében nem
változott, jelentősebb létszámcsökkenést a közeljövőben sem terveznek. Hosszabb
távon esetleg kisebb létszámmal is megoldhatók lesznek a feladatok, de az is
elképzelhető, hogy a meglévő munkaerő hatékonyabb munkával többet termel. Ennek
megfelelően a bérszínvonalnak is növekedni kell. Újságírói kérdésre válaszolva
megerősítette, hogy nem kívánnak tovább menni alacsonyabb bérű kelet-európai
országba, mivel „Magyarország közelebb van az EU-hoz, mint Románia
Magyarországhoz."
Érdekes megállapításként az is elhangzott a tájékoztatón, hogy a hazai húsipar
marketingje azért gyenge, mert a versenytársak vetélytársaknak tekintik egymást.
Ha ez
megváltozik és a piac szereplői majd versenyezni akarnak egymással és nem
háborúzni, akkor javulhat a szakma megbecsülése is.
A kaposvári húsüzem 1999-ben több mint 400 ezer sertést dolgozott fel és 15
milliárd
forintot meghaladó forgalmat bonyolított el. Mérleg szerinti eredménye
megközelítette
a 250 millió Ft-ot.
2000-ben 450 ezer sertés vágását tervezik. Mintegy 400-500 millió Ft fejlesztés
mellett, 19-20 milliárdos forgalomból 400-500 millió Ft eredmény elérését
célozzák
meg.
A közelmúltban a cég hat termékének ítélték oda a Kiváló Magyar Élelmiszer
védjegy
viselési jogát.
Az új név és az új logó mellett a stratégia alapértékei közé tartozik a
professzionalizmus és az elkötelezettség a menedzsment és a dolgozók
tekintetében; a
fokozatosság a termék-fejlesztésben; a korrektség a gazdasági és szociális
kapcsolatokban; valamint a konszolidáltság és stabilitás a pénzügyi
gazdálkodásban.
|
|