2000. VIII.évfolyam 2.szám

IPARÁGI
TÜKÖR

Kométa’99 Kft.

Üstökös Kaposvárott

A Kaposvári Húsüzem többségi tulajdonát birtokló olasz Pini család üzletrészét a korábban kisebbségben lévő Pedranzini család vette meg az elmúlt évben. Bizonyos jelekből arra lehet következtetni, hogy a váltás nem volt könnyű az olasz üzletemberek között. Annyi persze magyar észjárással is fölfogható, hogy a vezetői pozícióba jutott család nem akarja tovább az előző tulajdonos családi nevén futtatni a céget. Így elkerülhetetlen volt a cég nevének - bizonyos mértékben arculatának - megváltoztatása, amelyet Giacomo Pedranzini és Kovács László vezérigazgató nagyvonalúan (a kormány Andrássy úti vendégházában) szervezett sajtótájékoztatón jelentett be Budapesten.

A fiatal olasz üzletember mindenek előtt kijelentette: családja hosszú távra tervez, nem pénzügyi befektetésnek szánták a húsüzem megvételét. Az új nevet - Kométa - pályázat útján választották ki, magyarul üstököst jelent. Kötődni szeretnének ehhez a természeti jelenséghez.

Pedranzini úr fontosnak tartotta, hogy a sajtót megnyerje elképzelései megvalósításához. Elmondása szerint azért fektették be pénzüket a magyar húsiparba, mert az országnak kedvező a földrajzi helyzete (keleti piacok), jó a klíma (állattenyésztés) és a szűkös belső piac miatt erősen exportorientált. A magyar húsipar külpiaci tradíciói biztosíthatják a sikert. A magyar termékeket értékelik Nyugaton - mondta -, az ország pedig készül az EU csatlakozásra. Reményét fejezte ki, hogy a magyar politikusok kezelni tudják a csatlakozási folyamatot, mivel „nem kell túlságosan sietni, fő a felkészültség". Úgy ítélte meg, hogy az élelmiszeriparban nagyon fontos lesz az egész gyártási ciklus ellenőrzése, a termelőtől a fogyasztó asztaláig. Mint olasz, szereti a jó konyhát, a jó ételeket - emlékeztette a tájékoztatón megjelent szakírókat a cégtulajdonos - ezen a téren találkozik a véleménye a magyar fogyasztókkal.

A Húsos kérdésére válaszolva Pedranzini úr kijelentette: az elmúlt hat évben, amióta az olasz befektetők Kaposváron működnek, mindig jó volt a kapcsolat a szakszervezettel.

A tavalyi tulajdonosi változás óta a foglalkoztatottak létszáma lényegében nem változott, jelentősebb létszámcsökkenést a közeljövőben sem terveznek. Hosszabb távon esetleg kisebb létszámmal is megoldhatók lesznek a feladatok, de az is elképzelhető, hogy a meglévő munkaerő hatékonyabb munkával többet termel. Ennek megfelelően a bérszínvonalnak is növekedni kell. Újságírói kérdésre válaszolva megerősítette, hogy nem kívánnak tovább menni alacsonyabb bérű kelet-európai országba, mivel „Magyarország közelebb van az EU-hoz, mint Románia Magyarországhoz."

Érdekes megállapításként az is elhangzott a tájékoztatón, hogy a hazai húsipar marketingje azért gyenge, mert a versenytársak vetélytársaknak tekintik egymást. Ha ez megváltozik és a piac szereplői majd versenyezni akarnak egymással és nem háborúzni, akkor javulhat a szakma megbecsülése is.

A kaposvári húsüzem 1999-ben több mint 400 ezer sertést dolgozott fel és 15 milliárd forintot meghaladó forgalmat bonyolított el. Mérleg szerinti eredménye megközelítette a 250 millió Ft-ot.

2000-ben 450 ezer sertés vágását tervezik. Mintegy 400-500 millió Ft fejlesztés mellett, 19-20 milliárdos forgalomból 400-500 millió Ft eredmény elérését célozzák meg.

A közelmúltban a cég hat termékének ítélték oda a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy viselési jogát.

Az új név és az új logó mellett a stratégia alapértékei közé tartozik a professzionalizmus és az elkötelezettség a menedzsment és a dolgozók tekintetében; a fokozatosság a termék-fejlesztésben; a korrektség a gazdasági és szociális kapcsolatokban; valamint a konszolidáltság és stabilitás a pénzügyi gazdálkodásban.



előző cikk újság tartalomjegyzék következő cikk
rovatban vissza rovat tartalomjegyzék rovatban előre