HÚSOS 2003. XI.évfolyam .szám
IPARÁGI
TÜKÖR

Befejeződött a Ringa átszervezése

Új termékek, hatékonyabb előállítás

Az átszervezések legnehezebb hónapjait követően heteken belül a fogyasztók is szembesülnek azzal, hogy az átalakult Ringa kínálatában is megújult. Az újságolvasók, tévénézők a hamarosan elinduló reklámkampányból, a vásárlók pedig az új csomagolásokról tudhatják majd: új szakasz kezdődött a vállalat életében.

A Ringa Húsipari Rt. átalakulása nagy áldozatokat követelt, erről az elbocsátásokat kísérő nagy sajtóvisszhang miatt is sokat lehetett hallani. Varga Zoltán, a Pick-Csoporton belül megalakított Ringa Kereskedelmi és Marketing Kft. ügyvezető igazgatója ugyanakkor azt mondja, a vállalat a kényszerű lépésekkel előremenekült. Bár a cég minden szintjén kellett elbocsátani embereket, ez volt az ára annak, hogy a Ringa a Pick háttérbázisát felhasználva, a helytállás esélyével indulhasson az Európai Unió versenypiacán.

- A részvénytársaság első féléves eredménye jelentős veszteséget mutatott, ami hatékonytalanságról árulkodott. A tulajdonos Pick Rt.-nek és a menedzsmentnek el kellett döntenie, hogy versenyképessé teszi a céget, vagy középtávon hagyja tönkremenni. Az utóbbi lehetőség nem lehetett valós alternatíva - fogalmaz Varga Zoltán.

Az eredményesség javítását célzó tanulmánytervek nyomán Kapuváron és Győrben megszűnt a termelés, a termékek gyártását más üzemek vették át. A sonkákat, füstölt termékeket, füstölt főttárukat és szalonnaféléket immáron a Pick ceglédi üzemében gyártják. A Pest megyei városba nem csak a korábban használt berendezéseket szállították át, hanem mintegy félmilliárd forintos beruházással az üzemet is korszerűsítették. A Tisza-parti logisztikai bázisra épülve szintén Szegeden található a vevőszolgálat és a rendelésfelvevő iroda, amelyet a szeptemberben bejegyzett, majd október 1-től működő Ringa Kereskedelmi és Marketing Kft. koordinál.

A gyártókapacitás leépítésével párhuzamosan tehát a kereskedelmi részleget is átszervezték, amivel együtt egy új szemléletmódot is igyekeztek bevezetni. A korábbi negyven fős értékesítési szervezet helyett az új struktúrában huszonöten kaptak helyet. - A Ringa méreteivel a húsiparban kialakult költségszint és haszonkulcs mellett a korábbi struktúra nem volt tartható - világít rá a kérdés közgazdasági oldalára az ügyvezető.

A Ringa által gyártott termékek ötöde kerül határon túli, elsősorban oroszországi fogyasztókhoz, a többi terméket idehaza értékesítik. A cég erre az évre prognosztizált árbevétele 9 milliárd forint körül alakul. A hatékonyságot, valamint az egy főre jutó termelékenységi mutató ugrásszerű javulását tükrözi, hogy az átszervezések után a részleg üzleti tervében 2005-re immáron a csökkentett létszámmal is 10 milliárdos árbevételt kalkulálnak.

A Ringa márkatermékei három csoportba sorolhatóak. "Az én konyhám" sorozatban olyan alapanyagokat kínálnak, amelyekből a háziasszonyok ízlésüknek és fantáziájuknak megfelelően készíthetnek különféle húsételeket. A "mai ajánlat" termékcsoportba általában az akciós, alacsonyabb árfekvésű áruk kerülnek, míg a "klasszikus" kategóriába a Ringa specalitások, így a sonkafélék és a különféle füstölt-főtt termékek tartoznak.

Az átalakulás a termékeken is látható. Az eddigi hagyományok tiszteletét sugallva, a korábbi logo alapformáit megtartották, ám a mintázatot egyszerűsítették és a színek is a jobb menedzselhetőség érdekében változtak. A csomagolás nemcsak kinézetében, technológiájában is újdonságot hordoz: a Ringa-termékek között is megjelennek a Pick-nél már bevált védőgázas tasakok, amelyek a vákuumcsomagolásnál hosszabb eltarthatóságot szavatolnak.

(X)